Tak brzmiał stary złośliwy żart naszych sąsiadów zza Odry. Czasy trochę się jednak zmieniły, już po niemieckich ulicach szwenda się mniej takich „Cichych” jak z Młodych Wilków, którzy otworzą każde auto na parkingu bez kluczyka. Biznes z autami przeszedł już w znakomitej większości na „legalną” powiedzmy stronę. Teraz zamiast „Cichych”, jest ogrom lawet, dzikich, niepohamowanych lawet, które zabiorą z placu każdego wrosta.
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/zrodelko-klasykow-1024x768.png)
Obserwując już od lat co się dzieje na polskim rynku aut, zauważyłem jak ostatnio pojawiła się istna sraczka na klasyki. Polscy handlarze zachowują się niczym rozwydrzone dzieci w sklepie z zabawkami. Nie ważne co, nie ważne ile, ja to chcę! Byle tanio! Pakuj to Pan na lawetę!!! Każdy teraz szanujący się handlarz musi mieć przynajmniej kilka youngtimerów w swojej ofercie. Pewna lokata kapitału w niepewnych czasach. Część z nich to pożądane modele i na nich nie będę się skupiał. One znajdą właścicieli. Dziś mowa o kompletnie zapomnianych przez wszystkich autach, o które u nas naprawdę nikt nie daje je$@#a, bo nigdy nie były na tyle tutaj popularne by wyrobić jakiś większy sentyment do nich. Ot każdy spojrzy, stary grat i tyle.
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/simca.webp)
Kierunki na które regularnie kursują lawety po klasyki można śmiało opisać jako dosłownie całą Europę. Francja, Benelux, Szwecja, Serbia, Włochy…, YOU NAME IT! Nie ma miejsca i grata, który schowa się przed polskimi handlarzami
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/allegro-slady-po-widlaku.webp)
Spora większość tego co się ściąga to auta na których 20-30 lat temu ktoś postawił już kreskę i gniły a to w krzakach, a na tyłach komisu, czy też złomowy widlak gdzieś je odstawił na bok i zapomniał włożyć w prasę. Są to w większości przypadki beznadziejne, bez szans na remont.
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/allegro-1000yard-stare.webp)
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/truimf.webp)
Jaki los czeka większość uciekinierów spod prasy hydraulicznej? Zgniją na placach, bo nie znajdzie się szaleniec, który porwie się na ich remont. Inna sprawa to ceny, które w większości są z dupy bo nie ma rynku na te auta. Są warte tyle ile ktoś w stanie jest za nie dać. A ta wartość zazwyczaj oscyluje w okolicach złomu. Co nie pokrywa kosztów lawety. W końcu ktoś sfrustrowany po odświeżaniu po raz 20 tego samego ogłoszenia przez dwa lata machnie ręką i stwierdzi a niech gnije!
![](https://recenzex.pl/wp-content/uploads/2023/03/Lancia-prisma.webp)